Hoppa till innehåll

Maria Grafström

    Maria Grafström

    Maria Grafström är docent i företagsekonomi och organisationsforskare vid Stockholms centrum för forskning om offentlig
    sektor (Score), Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet. Hennes forskning handlar om ledning och styrning av offentlig verksamhet med särskilt intresse för betydelsen av medier, medialisering och kommunikation.

    I Organisation & Samhälle:

    Synliga och hemliga: Näringslivets ägare i den mediala offentligheten, Lennart Bernhardtson, Agerings Bokförlag, 2013. Bokrecension

    Organisatorisk resiliens: Vad är det som gör företag och organisationer livskraftiga?, Redaktörer: Stefan Tengblad och Margareta Oudhuis, Studentlitteratur, 2014. Bokrecension

    Mediebilden formar föreställningar om vad som är ansvar

    Att göra osynliga tjänstpersoner synliga genom skönlitteratur. Bokrecension

    Att nå bortom grupp­tän­kandet – ett konststycke!

    Går det att utkräva ansvar för megaprojekt? Fallet Nya Karolinska Solna

    Kommuninformationens bedrägliga lätthet – om coronaberättelser